senaste dagar.

Jag är så glad att jag är pigg! Allvarligt talat känner jag mig piggare än på länge, iallafall i kroppen. Minus komma in i bilen och gå i uppförsbackar, det är ganska sjukt ansträngande. Men annars! Tänk vad segt om jag hade känt mig som en valross på land den här övertidsveckan. Nää, usch. 
 
Så nu handlar det mest om att fördriva tiden, dom senaste dagarna har jag tagit mig lite utanför hemmet. Ätit lunch i stan gånger två, varit hos barnmorskan, gått på second hand och i några affärer i stan. Och varit i mataffären och fyllt på skafferit och frysen, synd att det hinner ta slut hela tiden. 
 
Här hemma försöker jag hålla det fint och städat och blommorna välvattnade så att det inte dyker upp för många panik-och-ångest-känslor för att det är skabbigt hemma när vi måste åka in. Mina försök till det leder till en hel del bråk med M, såklart. Det är uppiggande och håller mig i form!
 
Och idag blir det ettårs-kalas i Sjövik. Jag hade ju hoppats att bli hemma med en nyfödd bebis, men nu får jag äta tårta med en ett-åring istället. Det blir bra det, inte för att tårta slår bebis men det väger upp!
 
Jag känner ingen stress, bebisen kommer när den vill (eller när den måste) och jag tänker inte ta till några husmorsknep för att få igång det. Jag gör som vanligt, går promenad två gånger om dagen och vilar på olika sätt däremellan. Ibland vilar jag kroppen, ibland hjärnan och försöker att njuta av friden så länge den varar!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0