städa.

Idag har jag städryck och har städat som aldrig förr. Det innebär alltså att jag förutom den vanliga städningen har dammsugit alla elementen, skurat ugnen, skrubbat undersidan av handfatet med tandborste och torkat av ganska många lister. Sängkläderna ligger i tvätten. M var en gentleman och hjälpte till kolossalt mycket, han tog ur sängkläderna och plockade upp några småmynt och papper från golvet. Här är jag alltså ironisk, jag tycker nog att han kunde hjälpa till lite mer i mitt nuvarande tillstånd. Men han är sugen på att bebisen ska komma idag, så det var säkert ett strategiskt beslut att låta mig göra det tunga själv. 
 
Nu vilar jag en stund innan jag tänker gå ut och få lite luft i regnet. Sen? Ja, jag kommer säkert på något mer att städa och så ska jag laga falukorv med potatismos. 
 
Det är min dag det och jag tror inte att det kommer något ur min kropp idag heller. 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0