vecka 40

Idag är det vecka 40 och det känns ganska sjukt galet. Det var precis igår det var både vecka 20 och vecka 30. På ett sätt känns det som jag varit gravid i hundra år (när jag tänker på september och alla spyorna då) och samtidigt så känns det som jag precis börjat vara gravid. Egentligen har jag bara känt mig riktigt gravid sen typ vecka 30 och när jag gick hem på ledighet. När jag jobbade hann jag inte fundera så mycket på magen och inte stördes jag så mycket av den heller. Jag är väldigt glad att jag mått oförskämt bra nästan hela tiden (ja, minus illamåendet såklart) och jag får ju höra att jag verkar så pigg och inte alls ser "gravid" ut förutom magen. Nej, jag har ju oftast skor på mig bland folk och inte visar jag hur det ser ut när jag ska ta mig i och ur sängen. . . 
 
 
 
 
 
Jag har väldigt svårt att förstå att jag har en helt färdig bebis i min mage. Som alltså är en riktig bebismänniska och inte en tecknad figur som i min gravidapp. Det känns mycket mer troligt om det faktiskt kommer ut en tecknad bebis och jag kommer nog få en chock om det visar sig vara en av kött och blod och värme. Knäppt!
 
 
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0