hemma igen!

Igår åkte vi hem från Rättvik och kom hem till hemmet. En vecka går fort och det är alltid tråkigt att åka hem - särskilt eftersom solen typ alltid siner på hem-rese-dagen! Typiskt! Men någonstans vid Örebro (halvvägs) så slutar jag vilja vända tillbaka och vill bara komma hem istället. Fast helst med all packning uppackad och all tvätt tvättad. . . 
 
Idag har jag gjort typ noll. Jag var jättetrött efter resan plus en snuttig Gerda inatt, så jag stannade i sängen tills efter klockan nio. Efter frukosten slängde jag i en tvätt och njöt sen av en lång promenad. Jag hade inte alls lust att packa upp ordentligt, så jag gjorde lite då och då. Mest satt jag ute i solen, det passade bra för Gerda ville helst sova i vagnen mellan måltiderna. Men när Gerda inte ville sova och jag ändå ville sola, så fick hon sitta med i babysittern. Det är bra med stora buskar i trädgården, nu kunde jag vara i solen och Gerda i skuggan bara några centimeter bort!
 
Jag är fortfarande trött (extra trött på M som fortfarande inte packat upp sen han kom hem i torsdags samt glömde handla ikväll), så nu ska jag kanske sova och hoppas på att Gerda nöjer sig med att äta ca 2 gånger inatt. . . 
 
 
d
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0