trött dag.

Idag har jag varit tröööööött, av ingen anledning mer speciell mer ön att jag har en bebis. Så jag är glad att Gerda har sovit mycket, för när hon är vaken vill hon minsann bli road och det tar på krafterna. Hon vill helst sitta i knät och så ska jag göra grimaser och roliga ljud, annars blir det fort lite gnälligt. Och sitta i babysittern och leka snällt medan mor äter? Knappast! tycker Gerda. 
 
Och jag förstår inte varför mitt barn, på snart fyra månader, plötsligt inte vill ha nappen? Varför?? Det gör ju livet så mycket svårare. Det känns som att min bebis är pånytt-nyfödd, jag känner liksom inte igen henne och dagarna är oförutsägbara igen. Jaja, det är väl detta som är att vara mor till en bebis. Det ska inte vara lätt och det finns ingen bruksanvisning heller. 
 
Imorgon ska vi på första föräldragruppen på bvc! Det ska bli trevligt faktiskt, kul att träffa fler mammor och barn!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0