7 månader.

Så här i decembermörkret har Gerda hunnit bli 7 månader! På ett sätt hade det varit skönt med en ganska nyfödd Gerda nu, för då sov hon längre på morgonen och det är så drygt att alltid vakna när det är kolsvart. Fast egntligen tycker jag det är ganska skönt att komma upp klockan sju, åtminstone när man väl vaknat till! Morgonstund är guld liksom. Och Gerda 7 månader är faktiskt allra gosigast, mycker skojigare än en nyfödd variant!
 
 
Annars? Den här månaden var det ingen BVC-kontroll, så jag vet inte vad hon väger. Men det är inte omöjligt, till och med troligt, att hon passerat 10 kg. I vilket fall är Gerda tung! Riktig bra träning. 
 
När Gerda är på bra humör (för det mesta, när hon inte är trött) så gillar hon att sitta på golvet och leka. Jag skulle verkligen ljuga om jag sa att jag inte njuter av det. Så skönt just nu att ha en unge som kan roa sig själv. Det njuter jag av så länge det varar. Än så länge sitter hon ju kvar på samma fläck, men det kommer säkert en tid när hon börjar ta sig runt i hela huset. Men det känns som det dröjer ett tag!
 
Mat är gott, nu brukar det bli gröt till frukost och kvällsmat och lunch däremellan. På dagen blir det nog bara amning 3-4 gånger nu, men vid läggdags och nattetid är det fortfarande gott att snutta. . .  Det får vara som det är, jag är övertygad om att det inte kommer fortsätta för alltid!
 
 
Vi har bytt till sittvagnen, och som tur är sover Gerda lika gott i den på dagarna. Hon vägrar nämligen att sova i sängen på dagen. Eller ja, jag har väl typ gett upp försöken efter 25 minuter och gallskrik. . . Men jag tycker ju att frisk luft är bra, så hoppas bara på att det inte kommer vara 20 minusgrader i vinter. 
 
Gerdisen har börjat prata väldigt mycket! Hon berättar långa historier på bebisspråk. Särskilt klockan sju på morgonen såklart. 
 
 
 Och hon har världens gosigaste lår! 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0