en halv middag.

Iförmiddags tog Gerda en riktigt lång tupplur! På senaste tiden har hon varit svårare att söva, hon kanske har upptäckt att man missar saker när man sover? Iallafall, när hon väl somnat så brydde hon sig inte om vad hon missade. Även om jag gillar mitt barn, så är det ju sjukt skönt att gå omkring hemma och greja utan att ha koll på/roa en bebis samtidigt. 
 
Laga mat tycker jag är ganska trevligt att göra när Gerda sover. För om Gerda sover när jag lagar mat, då vet jag att jag kommer att hinna laga färdigt maten och antagligen äta den medan hon är på bra humör - alltså jag får hyfsad matfrid och då är det roligare att laga riktig mat. Idag gjorde jag lax med rotfrukter och rödkålssallad. Gott! 
 
Inte heller idag räknade jag med att jag skulle äta middag utan mitt barn vid min sida, hon brukar känna det på sig och vakna. Idag var hon dock lite långsam - jag hann äta en halv middag innan hon vaknade och ville vara med!
 
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0