lördag med slask och spyor.

Idag har jag haft en ganska seg och tråkig lördag. Jag har egentligen inte ens haft tråkit, det har jag varit alldeles för trött för. Dagen började med att jag bara tänkte blä när jag såg att det snöade slask ute, fy så tråkigt. Dessutom hade jag ont i halsen och massa snor i bihålorna och jag befarade att jag skulle drabbas av något influensaliknande, trots att jag vaccinerat mig och ignorerade Ms närhetsbehov förra veckan när han var sjuk.
 
Lite nyttigheter fick jag gjort i förmiddags iallafall. Jag gjorde en ny sats granola och rensade ut bokhyllan på böcker jag lånat eller inte kommer läsa igen samt kurslitteratur. Det blev bra. Efter att jag tvingat ut mig själv på en stärkande promenad i rusket ställde jag mig och gjorde chokladbollar medan potatisvattnet kokade upp. Jag var hungrig och det var jättegott med chokladbollssmet. Åtminstone tills jag spydde upp den. Suck, jag får aldrig känna mig trygg från spyor. Från ingenstans började jag må illa. Jag får väl skärpa mig igen, äta mellanmål och inte laga mat hungrig. För om det var obehagligt att spy massor vecka 7-20 och sporadiskt vecka 20-30, så var det ännu obehagligare att spy nu i vecka 33 med en 2-kilos bebis i magen. Men jaja, nog om spyor för ett tag hoppas jag.
 
Resten av eftermiddagen låg jag i fåtöljen och tittade på Lilla huset på prärien och sov samtidigt. Trevligt. Det var min lördag hittills. Och ontet i halsen har iallafall försvunnit, hurra!
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0