sista passet.

 
 
GAAAAAH! Nu har jag jobbat sista passet! Det kändes något konstigt när jag klev in i hissen tidigt imorse och åkte ner. . . Men inte så konstigt att det gjorde ont precis :) Det var nog ganska bra att sluta med ett nattpass, jag kunde inte tänka så mycket på att det var sorgligt, för jag var ju så himla trött och tänkte mest på sängen.
 
För övrigt var det den segaste natten nånsin, vilket var både bra och dåligt såklart. Våran avdelning har dragit ner från 23 till 14 platser, och det märktes ju väldigt tydligt när man jobbar natten. Det gick mycket snabbare med alla piller som skulle delas ut och fyllas på och dom patienterna vi hade var varken särskilt kissnödiga eller hade särskilt ont. Alltså blev det ganska många timmar att fördriva/hålla sig vaken på framför teven. ett tag kändes det faktiskt ganska hopplöst att den här sista natten skulle ta slut. . . 
 
 
 
Men det gjorde den! Men innan jag fick gå hem väntade den roliga uppgiften att städa ur mitt skåp. Äsch, jag hävde i allting i en påse och hoppas på att jag kommer att sortera/lägga undan/slänga grejerna så fort som möjligt - och inte väntar tills jag börjar jobba igen helst. . . 
 
 
 
Nu har jag fått några timmars uppiggande sömn! Jag tänker att jag ska gå ut och andas lite luft innan det bär av på födelsedagsmiddag hos Ms moster. Åh, det ska bli så gott att äta! Så jag klagar inte på min början på ledigheten. . . :)
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0