tvättdagskväll.

Det är tur att jag åker till Ornunga ibland så jag får vila upp mig. Här hemma har jag inte samma ro att vila, just nu blir jag lätt rastlös när jag är själv  - och börjar städa och fixa istället för att bara lägga upp fötterna. Idag har jag haft en riktig tvättdag. Jag har både tvättat golven och tvättat ALLA bebiskläder (varför, när jag inte ens har plats att hänga allihop?) vilket betydde ett antal vändor upp och ner till källaren samt vikt alla Ms th-shirtar fint. Det fattar jag verkligen inte varför jag lägger ner tid och möda på. Varje gång jag gör det så säger jag till honom att GUD NÅDE DIG om du stökar ner igen, VARSEGOD och håll ordning! Efter en vecka  brukar det vara ett enda ormbo igen. . . Men vem vet, kanske är detta dagen M inser att han ska ändra på sitt liv och låta kläderna ligga snyggt?
 
 
 
 
Nu ska jag snart gå och lägga mig. Först ska jag läsa länge i min bok (tredje Cirkeln-boken) och sen ska jag försöka somna genom att ignorera att jag har så himla ont i höfterna. Det går seriöst inte ligga på något skönt sätt. Eller jo, jag skulle gärna ligga på mage med knäna uppdragna (som en groda typ) men det går ju inte just nu tror jag. En promenad hjälper också, men det är lite svårt att somna medan man går. Jag får göra som M och gå en promenad här inomhus! 
 
Imorgon ska jag på avslutnings-lunch-möte med en projektgrupp på jobbet jag varit med i. Det behöver jag väl egentligen inte eftersom jag är ledig, men det är bara en timme och lunchen är gratis. Det måste jag utnyttja nu när mitt fattiga modersliv börjar. Efter lunchen ska jag och M till banken för att flytta över konton och sånt till banken vi lånar pengar av till huset. Åh, vad jag längtar efter vårat hus!
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0