bebiskläderna.

Från att inte ha köpt ett enda bebisplagg till att ha alldeles tillräckligt gick det ganska snabbt! Jag gick väldigt metodiskt tillväga, jag har kollat runt litegrann i nästan varje affär i Alingsås som säljer barnkläder och köpt något plagg i varje. Jag har köpt kläder som jag tycker är fina och som är ganska enkla och (enligt mig) neutrala. Jag vet ju inte än vad våran bebis kommer passa i för sorts kläder och färger, så än så länge går jag helt efter min egen smak! Stora tryck går bort, jag vill varken ha traktorer, apor eller "sweet little princess" än så länge. Jag kanske ändrar mig sen och tycker det är snyggt. Mina favoritfärger är rosa, marinblått och vitt så det får min bebis snällt sätta på sig. 
 
Magnus tyckte det mesta var fint, även om han är liiite mer konservativ om vad som passar för flickor respektive pojkar. Till min förvåning tyckte han den rosavit-randiga bodyn var jättefin och höll med om att en pojke kunde bära den utan att skämmas. Bodyn med gråa blommor och några små spetskanter var däremot mer tveksamt. . . Konstigt det där vad som upplevs flickigt och pojkigt. Men så länge M själv inte går i klädaffärer och handlar får han acceptera mina åsikter! He he he.
 
Det är verkligen jättesvårt att veta hur mycket kläder som behövs. Jag har iallafall bara köpt några plagg i stl 50 (helt vita bodys) och resten i stl 56, jag känner liksom på mig att våran bebis snabbt kommer bli tjock. Jag tiallafall inte att jag behöver köpa mer i nyföddstorlek, förutom några pyjamasar. Det har jag hört behövs några stycken. . . 
 
 
 
 
 
 
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0