på utflykt med ett sovande barn.

Far i huset har åkt till Halmstad i dagarna två, så det är bara jag och Gerda! Det ska nog gå bra, jag tror hon ska få låna Ms sida av sängen inatt. Jag är så glad att det känns helt okej för mig att han är borta en natt och att jag känner mig trygg med det till alla procent. Men efter att ha jobbat natt med ansvar för 23 patienter så ska jag väl klara en enda bebis. . .! 
 
 
Ingen sommarvärme idag precis, men såklart kan man ha klänning ändå. På med koftn bara!
 
 
Så idag var jag och Gerda med hennes farmor och farfar på utflykt. Vi åt lunch på en golfrestaurang i krokarna. Det var trevligt, speciellt eftersom vi (min familj) alltid brukade åka till den restaurangen den 1 maj varje år, tills typ min yngsta syster föddes. Sen dess har jag inte varit där så det var kul att återuppleva gamla minnen. Dock hade dom tagit bort den uppstoppade älgen. . .Synd! Men maten var jättegod.
 
Efter maten svängde vid in vid Nääs Slott och fikade supergod rabarberpaj. Och så åkte vi på små omvägar hem och kollade in fina hus. Det var en trevlig eftermiddag!
 
Gerda då? Jo, hon var jättetrött när vi åkte vid ett och somnade genast i bilen. Och sov vidare i vagnen medan vi åt lunch. Och fortsatte sova när hon flyttades över i bilen igen och sen i vagnen igen när vi fikade. Och så in i bilen igen för att åka hem och hon fortsatte sova tills klockan fem när vi kom hem. Då fick hon mat innan hon kom på att hon var ihjälsvulten. 
 
Nu ser jag på You've got mail och Gerda verkar kanske, kanske vara på gång att vakna efter att ha sovit i vagnen sen halv sju. . . Håhåjaja, vilket sovande barn!
 
 
Kvällsfika. Frukt och bär är nyttigt!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0