somrigt värre.

Äntligen lite sol och värme, hurra! Jag hann sola i nästan timmarna två nu ikväll! Det är faktiskt skönare att sola när solen har sjunkit än mitt på dagen. 
 
Mitt på dagen i dag var jag nämligen inte hemma, utan på utflykt här i trapperna. Gerda och jag åkte med hennes farmor och farfar till ett mysigt loppis-café utanför Vårgårda och där mötte vi fyra av mina sex familjemedlemmer från Ornunga. Så det blev några fynd på loppisen (en rosa trasmatta!) och efter det fika under en björk. Mysigt och somrigt värre.
 
 
 
Så vi var inte hemma förrän i eftermiddag, och efter en enkel middag med sill och potatis så sövde jag alltså Gerda i vagnen (stackars barn) och tankade sol och D-vitamin. Ibland får en mor vara självisk - men jag gav faktiskt Gerda lite mat också, så hon var också nöjd. 
 
M är iväg på roligheter, så mor och barn är ensamma i natt. Vi ska ha det så mysigt så! Ikväll är det veckans höjdpunkt, för Barnmorskan i East End kommer på teve. Och efter det ska jag ligga och läsa länge i sängen (och njuta av att ingen har teven på) medan Gerda somnar i sängen. Vilken bra kväll!
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0