trötthet.

 
Jag skrev ju iförmiddags om hur bra Gerda sover på nätter och dagar, så jag borde väl egentligen skämmas att klaga över min trötthet. Så det gör jag inte, jag bara tycker att det är skönt att få vara hemma och bara ta det lugnt i kväll. So what om det är lugnt jag tar det varje kväll! Jag ska snart sätta på en Wallander-film och fixa tilltugg till det (chips och godis, hurra!). M är borta på fotbollsmatch och jag sörjer inte det ikväll, min trötthet gillar att vara själv ikväll. Är det hemskt att tycka att ens sambo och fader till ens barn är jobbig och utmattande? Antagligen, men skyll sig själv när han typ aldrig är hemma (Va?! Jag är ju hemma jättemycket. På midsommar var jag ju hemma heeela dagen!) och min hjärna vänjer sig vid tystnad och lugn. Förutom bebisjoller och skrik då. En vuxen människa som pratar orkar jag ju inte med, pust vad jobbigt. 
 
Vad har jag gjort idag då som varit så ansträngande? Jo, efter BVC var jag hemma i ett par timmar och sen åkte jag tillbaka till stan och åt sen lunch med mamma, Lotta och mormor. Jag åt två tallrikar med mat och Lotta och jag delade en chokladtårta efteråt, det var så antsträngande så. Efter det åkte jag och Gerda till affären och handlade, jag hade henne i bärselen och det gick bra! Fast det är helt klart smidigare att handla utan barn, jotack. 
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0