en varm dag när Gerda sov.

 
Dagens lunch, sallad-på-snart-vissnande-grönsaker med kycklign och fetaoströra. Gott!
 
Idag var det fortfarande varmt även om det kanske inte var lika kvavt som andra dagar - tack för det! Jag antar att Gerda blir trött av värmen, för idag har hon sovit större delen av dagen. Sådär 3-4 timmar i streck med en timmes matpaus däremellan, annars har hon sovit gott i skuggan i sin vagn. Förresten har hon nu dom senaste dagarna somnat i vagnen bara sådär när jag lagt ner henne, utan att gå eller vagga! Fantastiskt. 
 
Så idag medfan Gerda sov har jag hunnit med promenad, fika hos svärföräldrarna, ätit lunch, druckit kaffe med kaka, läst många sidor i mina böcker, solat både rygg och mage, handlat på Hemköp, planterat pelargonior i kruka, ätit kvällsmat och gått kvällspromenad. En dag ganska lik en i mitt tidigare bebislösa liv. Men ännu bättre eftersom jag DESSUTOM fått gosa med bebis. En typ perfekt dag!
 
Hurra, jag kan ligga på mage igen! 
 
Gerda som verkar tycka det är varmt. . . 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0