utflykt för lilla familjen!

Idag har hela lilla familjen varit på utflykthemifrån! Första gången sen Gerda föddes, om man inte räknar en dag i Ornunga. Idag var vi i stan nästan hela dagen! Klockan elva hade vi tid för bestämma-färg-och-tapeter-möte på Nordsjö Idé och Design. Det gick bra, så nu har vi bestämt färg och tapeter till hela huset, både utanpå och inuti! Det blir nog bra alltihop. Det finns ju hur mycket fina tapeter som helst, men dom vi (läs:jag) valde tror jag vi kommer kunna leva med och gilla i många år. 
 
Efter det mötet gick vi en sväng på Mio möbler. Fick höra att leveranstid på typ soffa kav vara upp till åtta veckor, vilket betyder att vi måste beställa dessa om ca en månad om dom säkert ska vara levererade till mitten av oktober. Jomen lite ångest fick jag. . .! 
 
Sen gav jag Gerda mat i bilen innan vi åt lunch i stan. Vi gick lite i affärer och M var tacksam att jag tvingade honom att köpa nya skjortor; det var nämligen rea, så han fick två skjortor för 100 kr styck. Han har vett att vara sparsam han, när det kommer till kläder. Sen avslutade vi stadsbesöket med fika. Mycket fika. Innan vi åkte hem hämtade vi ut Gerdas nya Tripp-trapp-stol och handlade mat! 
 
Hela dagen gick hur bra som helst, Gerda sov i vagnen hela dagen så vi märkte knappt att vi hade ett barn. Jag borde verkligen sluta sitta hemma så här mycket och ta mig ut medan hon är så här smidig. . . 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0