lust att skruva.

 
 
 
Igårkväll kvart över sju, medan kvällsmaten stod i ugnen, blev jag akut sugen på att börja skruva på skötbordet. Jag fick faktiskt lära mig i någon kurs på högskolan att människan är som mest effektiv och koncentrerad när hon är lite småhungrig - alla jaktsinnen skärps! Så det passade visst bra att börja skruva lite. 
 
Nejvars, jag skruvade inte klart allt på em gång. Klockan elva (jo jag tog skruvpaus) tvingade jag mig att sluta och fortsatte imorse. Ungefär halv tre skruvade jag fast knopparna till lådorna - och var klar! Det allra sista fick jag lite hjälp av svärfar, för lådorna ville såklart krångla lite när jag nästan var klar. Men jag har alltså skruvat ihop en hel ikeamöbel själv! Asduktig!  Lådorna är fyllda med bebisens kläder, men skötbordet får vars ihopfällt tills det behövs. 
 
Det var nog tur att jag inte väntade längre med skruvandet, för det var på gränsen till vad min kropp orkade. Sitta på knä på golvet och skruva liksom, inte bekvämt.  . . Jag tror faktiskt att jag fick tillämpa varenda kroppsställning som barnmorskorna rekommenderar för att få öppningsskedet att gå snabbare! Men det gick bra och ingen bebis verkar vara på väg än!
 
När jag städat upp (oj vad ihopskruvande av möbler stökar ner) så for jag hit till Ornunga för att umgås med Lotta som kommit hem. Vi har ätit god pizza, glass och godis  (jag) och tittar på otäck film. Och jag vilar! Skönt!
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0