moseskorg.

Den här moseskorgen letade jag fram från mormors garage där den har stått sen hon flyttade dit. Och tidigare stod den i ganska många år i källaren i mormor och morfars hus. Min mamma har sovit i den, jag har sovit i den och jag tänker mig att min bebis också kommer sova i den lite grann (hoppas!). Korgen går att lyfta av från ställningen vilket verkar himla praktiskt, tänker att detta var en tidig föregångare till nutidens babynest.
 
Korgen var både hel och ren efter flera år i källare och garage, men en ny madrass fick jag fixa och sy en ny klädsel. Madrassen klippte jag till av två stolsdynor och klädseln sydde jag av ett gammalt lakan, allt köpt på loppis. Eftersom det är sådär med mina syfärdigheter ville jag inte lägga ner så mycket pengar på fint tyg, men jag tycker det blev fint iallafall! Jag är så duktig så!
 
Så om inte bebisen gillar att sova i den (eller alls. . . .) så tycker jag den är tillräckligt tjusig för att ha som prydnad. Då kan alla virkade filtar och figurer få bå där! 
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0