niomånadersprojekt.

 
 
 
Den här färgglada kudden började jag virka på när vi åkte upp till Dalarna precis i början av augusti. Då hade jag redan ett frö i magen, men det visste jag inte om då. Jag började dock misstänka det redan i slutet av semesterveckan. Iallafall, sen jag virkat klart kudden någon gång i höstas har den blivit liggande i väntan på att jag skulle få ork att sy en innerkudde och stoppa den. Den fick alltså ligga ganska länge och vänta och blev till och med lite bortglömd. 
 
Men häromdagen fick jag syn på den i min garnkorg och bestämde mig bestämt för att ta tag i projektet. Det är skamligt att ett virkprojekt kan ta så lång tid som nästan 9 månader att slutföra (om det inte gäller typ en virkad bordsduk, då är det tillåtet). Jag kände dessutom på mig att om jag ine gjorde klart den nu, så kunde den få ligga kvar där en korgen tills bebisen blir både tio och arton år. Det vore ju lite sorgligt, för det blev en tjusig kudde! 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0