på babymoon.

Onsdag till fredag har jag och M varit på babymoon i Halmstad! Fast kanske inte precis en klassisk amerikans babymoon, vårt huvudsyfte var inte romantik och gullegull eller spabehandlingar. Att det blev just Halmstad beror på att syster Maja bor där, det är lagom långt bort och ligger lite mysigt nära havet. Det finns även en bra Myrorna-affär och en väldigt trevlig thai-restaurang och på hemvägen ligger Ullared lägligt till. 
 
Vi bodde på Hotell och åt brakfrukost två dagar i rad, mycket trevligt. Såklart att vi åt mycket mat, och fika! Jag har ätit ute så jag står mig ett tag tror jag. Men i onsdagskväll gjorde vi egna hamburgare hemma hos Maja, så lite duktiga var vi. Förutom att äta blev det en del shopping, Maja och jag gick på stan medan M tittade på något Halmstadslags träning. Win-win. Jag hade även bestämt att vi skulle åka ner en sväng till havet i torsdags, för man kan ju inte vara så nära utan att göra det. Det var inte så trevligt väder tråkigt nog, men det var ganska mysigt ändå tyckte jag. 
 
Under den här resan har jag verkligen känt av hur gravid jag är. Magen är fortfarande ganska liten tycker jag, men det är jobbigt att andas, röra sig och sova. Jag har ofta gått några meter bakom Maja och M. Jag tror det känns ganska bra för M faktiskt, att han får gå först ibland!
 
Maja hängde med till Ullared igår, och det var bra för mig för M tyckte det var roligt i cirka en halvtimma innan han tröttnade. Jag blev också trött, men när man väl är på Ullared så måste man ju kolla ordentligt! Vi köpte en badbalja och skötbädd samt massa annat bra-att-ha och nu tror jag att vi klarar av att få en bebis. Det var skönt att sätta sig i bilen och åka hemåt, särskilt eftersom jag utanför Gekås köpt en donut och kaffe till färdkost!
 
Nu är det skönt att vara hemma och det är riktigt vårväder, såklart. Idag ska jag mest slappa och försöka att inte städa/röja för mycket bland grejerna vi köpt.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0