Pricka av.

Jag försöker härmed pricka av det mesta på-att-göra-listan inför bebisens ankomst. Det är skönt att ha det mesta gjort och slippa tänka på det sen eller få för mig att göra allting samma dag. Sån är jag. 
 
Vad jag har gjort:
- Tvättat alla bebiskläder och filtar. Typ alla, åtminstone. 
- Tagit in vagnen
- Virkat klart vagnmobilen
- Satt in babyskyddet i bilen (hoppas det blev rätt!)
- Klippt mig
- Köpt små-nödvändigheter som febertermometer för barn (jag struntar i om vuxna har feber eller inte), salva för såriga bröstvårtor (iih), babyolja, inotyol-salva (favorit från jobbet), alvedon till nyblivna föräldrar osv. . . 
- Städat i badrumssskåpet
 
Vad jag inte har gjort:
- Skruvat ihop bebisens säng
- Skruvat ihop bebisens skötbord
- Köpt blöjor
- Bytt till sommardäck
- Lagt i raggsockor och hårbottenmassagegrejen i min BB-väska. 
- Städat skafferiet.
 
Nu är det jag som tar ett djupt andetag och försöker få allting färdigt inom en sund tid. Tio dagar kanske?
 
 
Ps. När jag skriver att "jag har köpt/gjort" så menar jag att jag inte heller har sagt till M att göra det än. Han har säkert själv skrivit en lång lista på saker jag inte sagt åt honom att göra och kommer stå redo i givakt så fort jag yttrar mig om vad jag vill få gjort. 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0