vårkänsla.

 
 
Idag var det faktiskt lite vårkänsla ute! Lerigt på vägen och fågelkvitter och så där. Jag längtar så mycket efter vår och är så trött på vintern. Trött på torra händer och snö och tjocka kläder som inte går att andas i. Helst vill jag ha så mycket vår och varmt att jag inte behöver ha några ytterkläder, men det lär väl dröja antar jag. Mest längtar jag efter att sitta utomhus och läsa böcker!
 
Annars har dagen varit väldigt händelselös. Jag har tvättat flera maskiner och det har varit alldeles tillräckligt för att trötta ut mig. Jag tog en tupplur både på förmiddagen och nu i eftermiddags. Tänk, när jag jobbade var varje ledig dag så noga. Jag skulle hinna med så mycket som möjligt (städa, tvätta, laga mat) och samtidigt vila. Det var oftast ganska jobbigt. Nu bara dagarna försvinner och jag försöker att inte tänka att det är slöseri på tid. 
 
Snart ska jag och M iväg och äta pizza hemma hos hans äldsta syster, det blir trevligt. Och imorgon bär det av till Ornunga, det ska bli så skönt!
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0