en dag i ornunga och en faderlig miss.

 
 
 
Idag tog vi Gerda (2 veckor idag!) och vårt pick och pack och åkte till Ornunga över dagen! Åh vad det kändes bra, det var fyra veckor sen jag var där och det är alldeles för länge att vara därifrån. Nu tänker jag ta med mig Gerda minst en gång i veckan och åka dit. Fika, äta middag och gå långa promenader på grusvägar med vagnen.
 
I Ornunga fick hon träffa morbror Kalle för första gången. Han verkade tycka att hon var roligare än förväntat! Så gulliga ihop. Kalle gick faktiskt med på en barnvagnspromenad och DET är stort! I vagnen somnade Gerda som vanligt gott och sov över middagen och ett par timmar till. Jag blir lika glatt överraskad varje gång hon sover så länge. Min mormor var dock övertygad om att Gerda skulle få lunginflammation eftersom hon sov ute en stund, så det återstår att se! 
 
 
 
Det roligaste idag stod dock Gerdas far för. När mamma lyfte upp Gerda ur babyskyddet när vi kom dit, var hon alldeles våt om byxorna. Jag suckade över M som antagligen inte lyckats få på blöjan ordentligt. När jag tar av Gerda dom våta kläderna (finaste outfiten dessutom!) så blir jag dock väldigt förvånad - för hon hade ingen blöja på sig alls! Hur kan man glömma att ta på sin bebis en blöja, det ingår ju praktiskt taget i deras nakenhet? Hahaha, vi skrattade gott allihop och detta kommer M få höra resten av sitt liv, det ska jag se till! 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0