en styck mor.

Nu sitter jag här och känner mig ganska i balans. Jag har fått äta frukost utan att amma en bebis samtidigt och duschat och tvättat håret. Det var några dagar sen sist jag mötte schampoo, så det känns ganska bra! 
 
Igår var en ganska (jag antar) typisk jobbig bebis-dag. Jag vill tro att den var mer jobbig för mig än för Gerda. Varje gång jag skulle äta kom Gerda på att hon tydligen också höll på att svälta ihjäl, trots nyss intagen måltid, och satte igång att gallskrika. Lite gnäll kan jag stå ut med när jag äter, men inte dödsångestskrik, det blir ingen matro inte. Alltså åt jag alla måltider med ett barn vid mitt bröst, inte så bekvämt. Det var dessutom en riktig kräkdag igår, hälften av bodysarna blev genomvåta cirka fem minuter efter att jag tagit på dom. . . Och ja, allt det här blev jobbigare eftersom Gerda dessutom inte ville sova ordentligt så jag fick en liten paus för mig själv, hon vaknade så fort vagnen stod still. Hon sov bara några småstunder, typ när vi var och fikade hos svärmor, och då i min famn. När hon sovit en stund är hennes vikt på 4,5 kg inte så lite längre! Men bra träning antar jag.
 
Min andra hälft var borta och jobbade från tidig morgon och kom inte hem förran strax innan nio. Då var jag ganska trött faktiskt och lite bitter på honom. En styck mor har faktiskt inte tillräckligt många armar för att ta hand om ett spädbarn ensam i tolv timmar. Så det kändes väldigt bra att M inte skulle börja jobba förrän efter elva idag så jag får lite paus (självklart var Gerda nöjd under frukosten), jag känner mig redan som en bättre människa!
 
 
 
 
Så här snäll och oskyldig kan man se ut!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0