morsdag.

 
 
Idag är det min första morsdag och jag fick faktiskt en present från Gerda. Gulligt! En liten rosa plastblomma. Om det faktiskt varit min fyraveckors-bebis som hade varit ute och köpt själv, då hade blomman varit absolut tillräckligt gullig. Nu råkar jag veta att hennes far har haft en finger med i köpandet, och då undrar jag faktiskt om han har ännu sämre minne än mig av vad jag gick igenom för fyra veckor sen. . . Vad är en mor värd, egentligen?
 
Nä, jag är inte bitter i hjärtat (bara lite I-lands-problem-bitter isåfall), jag är en lyckligt lottad mor som har det bra på alla sätt tillsammans med mitt barn. Det finns så många mammor i världen som inte kan ge sina barn trygghet eller kanske ens mat, och dom tänker jag på desto mer idag.  


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0