nappen

 
 
 
Idag fick det bli att introducera nappen. Jag orkade helt enkelt inte lyssna på bebisskrik under tiden jag fixade mat till mig själv och åt. Idag var en sån dag när Gerda helst bara ville sova i famnen och blev missnöjd så fort jag la henne ifrån mig. Mycket avstår man från att göra för en gullig bebis som Gerda, men jag måste kissa och jag måste äta mat - och jag är en mer harmonisk mor om jag dessutom kan bädda sängen och lägga i en tvätt. Därför gav jag upp tanken att "vänta lite till" och testade nappen. Den gjorde succé! Och jag fick äta mat i tystnad, hurra! Vilken energi det gav.
 
Visst fick jag stoppa tillbaka nappen några gånger, men efter ett tag spottade hon ut den och var ändå nöjd! Så skönt! Nu sover hon fortfarande (utan napp) efter en lång tur i vagnen. Hon stensomnar verkligen där om hon är trött. . .  
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0