ut ur bubblan.

 
 
Gerda på sitt första bröllop!
 
 
Helgen har varit ganska så intensiv! Vi (mest jag) sa farväl till bebisbubblan ett tag för att närvara på min kusins bröllop i lördags och på Stinas konfirmationsfirande idag. Jag var en anings nervös innan alltihop, men det gick långt över förväntan! Gerda är visst ett väldigt snällt barn. Under vigseln i kyrkan var hon hos mig och ammade/snuttade och var alltså så nöjd så. Efteråt hade vi tänkt som så att "vi stannar så länge det funkar" på festen, och det blev till halv elva! Gerda låg i vagnen ganska så nöjd både genom förrätt, varmrätt och efterrätt, med några avbrott för amning. Hon kanske bara var helt chockad av alla ljud, stackars. . . Men jag tror faktiskt hon trivdes :)
 
Idag hoppade jag och Gerda dock över konfirmationsceremonin i kyrkan, jag orkade inte stressa för att hinna dit till klockan tio. Okristligt tidigt när man har ett spädbarn. Vi åkte direkt till Ornunga istället. När vi kom dit gick jag en promenad med henne. vilket resulterade i att hon somnade och sov i fyra timmar! Så tänkt att jag har ätit festmåltid ostörd två dagar i rad! Kvällsmat hemma är visst mycket knepigare. . . 
 
Så nu har det blivit mycket släkt och familj i dagarna två. Det var trevligt och kul att alla fick träffa Gerda så snart. Jag har även fått en dos av vuxensamtal, det behövdes. Nu ska det nästan bli skönt med några lugnare dagar hemma i hemmets vrå :)
 
Maja satte upp håret på mig i lördags, WOW att det hände i mitt liv. Det var fint framifrån men jag har ingen aning om hur det såg ut bakifrån . . . 
 
Snygga brudparet i lördags, min kusin Oscar och numera frugan Helen! 
 
Obligatorisk syskonbild när alla är fixade. . . 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0