6 månader

Nu har Gerda varit sex månader i nio dagar! Hittills har det känts som att en månad bara består av den 1:a (Gerdas datum), en dag till och sen är det ny månad! Typ så. 
 
 
 
Det som har hänt den senaste månaden är att Gerda lagt på sig till nio kg och har lärt sig att sitta själv! Hon tycker det är skojigt, och jag tycker att det är såååå praktiskt. Nu kan hon sitta på mattan och leka för sig själv medan jag sitter i fåtöljen bredvid och slappar. Hon brukar inte bry sig så värst om hon ramlar, men det känns ändå inte helt okej att jag går iväg till något annat rum medan hon sitter. Men det är ju trevligt att slappa.
 
Gerda älskar fortfarande all mat och brukar äta gröt på kvällen. Smörgåsrån är det allra bästa. Jag upplever inte än att vi dragit ner på amningen, särskilt inte på natten. Lite suckar jag över det, jag längtar efter att känna mig utsövd på morgonen. Det gör jag inte nu, trots att vi tillbringar många timmar i sängen per natt. Men alla uppvak stör mig tydligen, fast dom är korta.  
 
Hon verkar gilla nya huset tycker jag! Verandan vid farstun är toppen, där ute brukar hon sova i vagnen. Hon sover gott ute, igår sov hon i fyra timmar i rad! Tänk om man kunde få veta sånt innan, så man kan njuta av det. Jag bet mest på naglarna och tänkte Nuuuu vaknar hon nog snart, ingen idé att börja med det där, drick kaffet snabbt som tusan! Äsch. 
 
 
 


Kommentarer
Felicia

Söt hon är :)

2016-11-10 @ 17:45:06
URL: http://nouw.com/ffeliciaholmgren


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0