bara hon och jag.

Nu är det bara Gerda och jag i några dagar! M åker till Danmark i eftermiddag efter jobbet och kommer hem framåt lördag igen. Vi är ju själva den mesta av tiden ändå, men såklart att det gör lite skillnad (mest för mig) på kvällarna att han inte är hemma ens en stund. Kvällarna kan göra mig lite trött och förbi ibland, Gerda blir ganska gnällig när hon är trött och jag brukar bli hungrig och så ska hon ha gröt och pyjamas och så ska man få henne att somna och sen helst hinna äta själv innan hon vaknar igen och sen gör det några gånger efter hon somnat och jag går fram och tillbaka mellan sovrum och vardagsrum eller får hon sova i soffan medan jag kollar teve på typ mute. Så alltså ibland är det praktiskt med en far i husen som kan ha hand om barnet medan jag fixar annat, typ mat. 
 
Men jag tror ändå att det ska gå bra! Kanske åkter jag till Ornunga imorgon och fördriver tiden (och regnet) där och på fredag blir det ev en sväng till stan. Tur att jag har en Gerda som är glad och nöjd för d


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0