på julbasar och översovning.

I lördags gjorde vi spännande grejer! Vi (Gerda och jag) var i snöiga Ornunga hela dagen och för-firade farsdag. Det kanske inte var så ovanligt och spännande precis, men på kvällen gick vi på SMU:s julbasar! Man köper lotter och fikar smörgås och tårta och träffar alla människor i byn.Basaren är typ en tradition för mig, och jag har bara missat några tillfällen dom senaste åren när jag råkat jobba. Precis under basaren tycker jag att julen börjar. Antagligen för att man bjus på glögg och pepparkaka när man kommer innanför dörren!
 
I år var Gerda med för första gången! Såklart, innan har hon ju inte varit född. Jag trodde att hon skulle vara en grinig unge pga att hon brukar vilja sova efter sju, men hon var nöjd nästan hela tiden! Tänka sig att hon fick vara med ute ända till efter nio på kvällen. Hon var antagligen så nöjd för att jag vann en fin dinosaurie åt henne på leksakstombolan och för att jag hade med mig smörgåsrån. Och dessutom fanns både hennes gammelmormor, farmor, farfar och morfar med vid fikabordet och Gerda gillar den sortens uppmärksamhet.
 
 
 
 
Nästa spännande grej var att vi sov över i Ornunga! Jag hade inte lust att köra hem så sent med ett eventuellt övertrött barn i gud vet vilket väglag. Det var iallafall jätteskönt att slippa köra hem i mörkret och eftersom jag inte sovit över sen Gerda kom, tyckte jag det var mysigt. Fast jag sov helt klart mycket bättre där innan Gerda fanns . . . Då sov jag som en stock! Ack, det var den ljuva tiden. Gerda sov iallafall lika bra som hemma hos oss, men allt vad det innebär.
 
Efter frukosten åkte vi hemåt för att fira Gerdas egen far och även farfarn förstås. Mer tårta! Helt klart lyckad helg på tårtfronten! 
 
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0