stillsam lördag.

Idag har vi haft en stillsam dag! M har drabbats av en manlig förkyldning, så han har mest legat och kvidit inne i andra sovrummet (tack och lov att vi möblerade det sista sovrummet med extrasäng och teve!) och varit sju gånger jobbigare än Gerda. Typ. Men själv har jag ägnat dagen åt att baka bröd och adventspynta - förutom tvätt och städ som vanligt! Det tar aldrig slut och det kommer väl vara the story of my life i ganska många år framöver. Jaja. Gerda sov länge i eftermiddags och då satt jag faktiskt och virkade en stund! 
 
Imorgon bär det av till Ornunga för släktkalas. Syster Maja kommer hem och stannar ett par dagar, så Gerda och jag ska umgås lite med henne i början av veckan. Det tycker nog alla är skojigt! 
 
 
Brödet jag bakade blev såååå gott!
 
Och när man inte har annat att virka kan man göra en ny korg och av en annan korg. . . 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0