spruta på kanelbullens dag.

 
 
Egna bullar har jag inte bakat idag, det får bli när vi flyttat och kommit iordning. Såklart är inget hem på riktigt förrän jag bakat bullar där! Men iallafall, svärmor och jag fikade två olika sorters bullar. ICA maxis vann enligt  mig, jag gillar när det är många tunna lager att rulla upp. Såklart måste man rulla upp!
 
Iförmiddags var jag ocg Gerda i stan. Vi hade BVC-tid med vaccination, så jag åkte i så god tid att jag hann gå en promenad i Nolhagaparken medan Gerda tog en tupplur och samlade kraft (hoppades jag). Och den här gången blev det faktiskt inte lika mycket skrik som tur var, sköterskan blåste såpbubblor och Gerda glömde att vara ledsen. Efter det gick jag in till stan och köpte lite nya kläder till Gerda och kollade på gardinstänger (hjäälp!) innan vi handlade mat och åkte hem. 
 
Än så länge har inte Gerdisen varit så sur efter vaccinet, men hon sov i fyra timmar i eftermiddags! Det kanske var höstluften om det inte var utmattning efter sprutan. Nu sover hon igen och jag hoppas hon sover som vanligt inatt - alltså cirka fem uppvak för matpåfyllnad. . . 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0