fem månader.

 Fem och en halv månad har Gerda funnits och det är så kort tid och så otroligt länge! Hon blir bara gosigare och och får fler lårveck för varje månad som går tycker jag minsann. 
 
 
- Gerda verkar älska mat! Inga sura miner för något hon har fått smaka, hon ser så lycklig ut vare hon sig hon får gröt, potatis&sej eller lite kebabsås från min pizza. Det går nästan inte att hon sitter med vid bordet när jag äter utan att hon också får något. Hoppas hon fortsätter att vara lika matglad. 
- Och påtal om matglad vill hon fortfarande äta x antal gånger under natten, det är jag lite trött på. Ibland funkar det med nappen istället. 
- Gerda älskar att sitta upp vid bordet i sin tripptrapp-stol även när hon inte får mat. Ha massor av leksaker på bordet och slänga ner dom är skojigt.
- Det är fortfarande skojigt med uppmärksamhet. Helst ska två-tre personer ägna hela sin uppmärksamhet mot Gerda, då är hon nöjd länge.
- Hon kan sitta ganska bra med lite stöd. När jag låter henne sitta upp i vagninsatsen (som jag ställer på golvet) sitter hon riktigt bra en stund!
- Gerdisen brukar vakna (oftast innan mig tyvärr) mellan kl halv åtta och haln nio. Sen tar hon två-tre tupplurar under dagen, gladast är hon om hon sover iaf två timmar i rad. Hon brukar bli trött på kvällen mellan halv åtta och halv nio, men det brukar ta en stund innan hon somnar och sen vaknar hon gärna 1-2 gånger till innan jag lägger mig. Förut somnade hon alltid jättebra ute i soffan, men inte nu längre. Tänkte ta tag i bättre läggningsrutiner när vi flyttat. . .
 
 
 
 Och nej, hon ligger inte kvar där man lägger henne.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0