kvällen.

 
 
Nu för tiden är kvällen min favorittid på dygnet. Speciellt en höstkväll när det regnar. Kvällarna är dock väldigt lika varandra. Teven är på, virkningen ligger väntandes, kanske bortglömd, på soffans armstöd. Jag dricker te, mest ljummet, och äter alldeles säkert för många chokladbitar. Vem bryr sig. I soffan ligger Gerda och sover. Då och då börjar hon fäkta och gnugga sig i ögonen, det betyder att hon vill bli tröstad med mat. Så då får jag hoppa över till soffan en stund. Det är då jag dricker ljummet te och det händer att Gerda dessutom för äpplekärnor och popcornsmulor i öronen. . . 
 
På dagarna har jag inte precis ro att ta det lugnt. Det är så mycket jag borde och vill göra när Gerda sover en stund. Idag målade jag på förmiddagen eftersom snickarna inte var där, men jag kompenserade faktiskt med att dricka kaffe och läsa mama när Gerda sov igen på eftermiddagen. Sen borde jag tvätta, städa och göra mammamage-träning. Så fort jag är inomhus tänker jag på allt som snart ska packas och sen packas upp igen. . . Usch! 
 
När det blir kväll och mörkt orkar jag inte tänka på allt jag borde och vill. Så det gör jag inte, så skönt. Jag äter lite mer choklad!
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0