var solen går upp.

 
 
 
Nu är det bara 3-4 veckor kvar tills vi flyttar. Det är helt knäppt. Jag har nog tänkt på att vi ska flytta till det nya huset, men inte att vi ska flytta från detta. Att vi ska packa ihop och att våra saker ska stå någon annanstans. Att jag ska laga mat i ett nytt kök och äta vid ett nytt bord och duscha i en ny dusch! Och att Gerda och jag ska tillbringa dagarna på ett annat ställe (några 100 meter bort. . . ) och leva ett liv där. 
 
Som jag har längtat efter att få bo i ett alldeles eget hem (det är snart tre år sen vi började planera) och börja livet liksom på riktigt. Jag har såklart trivts väldigt bra i våran hushalva här, men det har känts lite som att låna någon annans hem. Eller som att bo fem år i stugan i Dalarna, tillfälligt och lite provosoriskt ungefär. Men jo, nu när vi snart flyttar känns det såklart lite sorgligt ändå. Såklart!
 
Jag kommer bland annat sakna utsikten från sovrumsfönstret som ligger mot morgon-sidan. På sommaren går solen upp rakt i mina ögon. Om tre-fyra veckor får vi se var solen går upp!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0