krokus och tussilago.

 
 
 
Än så länge är det ont om rabatter och blommor kring vårt hus. Det kommer med tiden. Men eftersom blommor är ett av dom bästa vårtecknen (näst efter koltrasten) så blev jag glad av att hitta några krokusar framför Snurren! Det blir spännande att se vad dom mer kommer upp där i vår och sommar, det är ju en gammal trädgård.
 
När jag var i Ornunga sist pratade jag om att ta med mig frö från tussilago, när dom blommat över, och försöka så i vårt dike längs med uppfartsvägen. Men tänka sig, igår helt plötsligt så fick jag syn på en tussilagotuva vid diket! Vilket mirakel, typ magi! Jag kände mig bönhörd nästan. Nu föreställer jag mig hur hela diket är gult om några år. Hm, kanske behövs det lite hjälp på traven ändå?
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0