lyckad läggning med mera.

Åh, äntligen en ganska bra läggning som inte tog två timmar. Dessutom hade jag laddat upp och ätit innan, så jag hade kanske bättre tålamod :) Iallafall, det verkar som att Gerda just nu vill ha mycket kroppskontakt när hon somnar, så ikväll tog jag upp henne när hon uppenbart var jättetrött och väldigt ledsen. Efter en stund somnade hon i mitt knä (hallå, mysigt, har jag fått en liten bebis igen?) och när hon snarkat en stund bad jag till jesusbarnet, reste mig oääääändligt försiktigt och la henne i hennes säng utan att tappa i henne med en duns! Och hon sov vidare!!! Vilken lycka! 
 
 
 
Nu har jag ju hela kvällen framför mig - vilka oändliga möjligheter! Vad ska jag hitta på? Hm, jag tror jag gör något spännande som att titta på teve och dricka te. Ja!!!
 
 
Jag har för övrigt haft en ganska trevlig tisdag. M har varit hemma från jobbet pga manlig snuva. Fjantigt, men han är ju man. Jga höll mig iallafall borta från huset, jag orkade inte höra gnäll och vädjanden efter sugrör. Jag gick promenad och när Gerda sov sött gick jag hem till min vän Jennifer och hennes bebis Aston och drack kaffe. Och pratade. Jag satt och gullade med Aston (en liten plutt på 5 månader) medan jag och Jennifer pratade om hopplösa män. Så kom jag på mig själv att gullande kuttra till Aston "ååååh visst är man värdelösa, alldeles usla, dom har man ingen nytta av till nånting! Nej usch för dom". Aston tillhör ju det manliga könet, men till skillnad mot andra är han ju ung och oförstörd och full av hopp. Han verkade inte heller ta illa upp av min harang utan skrattade stort! 
 
När vi gått hem åt vi lunch och sen packade jag in mig och Gerda i bilen för att handla lite grejer på Jysk och Rusta samt toapapper på Coop (M använde slut på allt när han snöt sig, hört talas om pappersnäsdukar?). Jag fick köpt det mesta jag tänkt och Gerda hann aldrig riktigt börja stortjuta, förrän jag packade i varorna från Coop. Lyckad utflykt med andra ord! 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0