med facit.

Tänk vad skönt om man kunde tjuvkika i sitt barns facit. Alltså ett facit som berättar hur barnet funkar och hur man gör rätt som mor.
 
Det här med att få Gerda att somna i egen säng har haft varierande resultat dom senaste veckorna. Ikväll lät jag Gerda skrika sig till sömns. Jag satt på pallen bredvid såklart, men jag tog inte upp henne som hon bad om. Jag kände på mig att det handlade om att bestämma vem som är envisast i frågan - jag eller Gerda. Det hade varit lätt att ta upp henne och få henne att sluta skrika, men jag vill att hon ska somna i sin egen säng och slippa tänka på om hon kommer ramla ut sängen när/om hon vaknar. Ikväll vann jag men det var asigt jobbigt att lyssna på hennes gråt. Min förstånd tyckte ju att hon överdrev sin sorg em smula, men modershjärtat undrade varför jag lät henne gråta på ett sätt jag egentligen aldrig vill höra. 
 
Nu har hon faktiskt sovit i nästan två timmar utan att vakna. Om jag har tur sover hon tills vi går och lägger oss, det vore skönt. På morgonen brukar hon vara strålande glad när hon vaknar nån gång efter klockan sex, så det hoppas jag hon är imorgon också trots en taskig mor! 
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0