samma mat.

Åh det är så skönt nu när Gerda äter samma mat som mig. Efter ett-årsdagen är det ju fritt fram för det mesta i matväg, och japp, jag har tjuvstartat sen några veckor tillbaka. Gerda gillar ju som bekant att äta småbitar själv, så jag behöver inte alltid fixa "bebismat". Jag brukar dock göra storkok med mosad mat/puré att ha i frysen och plocka fram om det behövs. Puré går dessutom lite fortare att äta och det är ju praktiskt ibland. . .
 
Så knäppt, känns som häromveckan jag börjad med potatis&majs-puré. Då kändes det så stooort och komplicerat att börja med riktigt mat. 

Häromdagen åt vi klyftpotatis och zucchinibiffar med tzatziki, gott!! Mitt barn verkar gilla vitlök. . . 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0