denna dagen, ett liv.

Denna dagen har varit lång som ett liv, typ. Allt har känts kaosigt, massa tvätt och huset som var ganska städat och fint när vi kom hem igår är redan rörigt värre. M har börjat måla klart carporten (det tycker han är heroiskt gjort och han förtjänar att hyllas som en hjälte) och våra trädgårdsmöbler levererades idag och ska skruvas ihop. Jag försökte skruva ihop soffan själv och gav upp en timma senare, arg, svettig och förbannad. Jag har tänkt lacka byrån i badrummet och mitt land är fullt med ogräs. Gerda har varit trött och brutit ihop gånger flera samt ramlat nerför yttertrappan. Jag upptäckte att M har lagt in massa skräp i sommarstugan igen.
 
Ja, jo mycket känns piss och jag känner mig otillräcklig som människa. Tänk om jag haft tre par armar - jag menar, tänk om jag haft två dubletter som kunde räcka mig en skruvmejsel och hålla i? Den tanken.
 
Men jag var och fikade hos Gerdas farmor och farfar i eftermiddags, det var en välbehövlig paus. Och Lennart lovade att hjälpa mig med soffan, tack och lov. 
 
Imorgon blir en bättre dag!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0