bästa vinter.

Igår åkte jag och Gerda till Ornunga och där var det riktig vinter. Snö att pulsa i och vitt på träden. Det fick förstås bli en långpromenad och sen pulsade jag ner i skogen och letade efter en liten gran. Åh vad man blev hungrig av snö! 
 
 
Och mer motion blev det, efter en för kort middagslur och matvägran tänkte jag att lite frisk luft skulle göra susen för mitt barn! Gerda knatade upp på skolgården  ( halkade raklång på rygg en gång, hehe) och lyckan var nästan fullkomlig när hon fick syn på två "stora" barn där uppe. Hon följde efter dom ända in till dagisgården och där stod vi och tittade på när dom åkte ruschkana. Som tur var tyckte barnen att stirrandet var okej och Gerda fick gunga bredvid dom till och med. Så det var en trevlig stund ute tills jag, modern, kände mig kall och våt och ville gå hem. Gerda vrålade typ hela vägen tillbaka. Och inte ville hon äta middag för det, bara clementin och Mariekex. . . 
 
Innan vi åkte hem gick jag en kort promenad själv bort till kyrkan. Åh det är så fint med alla ljus när det är massa snö. Såna kvällar tänker jag att vinter och snö är det bästa. Det tänkte jag dock inte en stund senare när jag körde hemåt på småvägarna.  . . Men fint är det! 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0