snor och trötthet.

Åh tröttheten ibland. Idag hade jag min bil inlämnad och hämtade den efter jobbet, så jag var inte hemma förrän senare. Hemma väntar ett snorigt/klängigt barn och ett totalt ostädat hem. Underbar kombination som verkligen tillåter vila. Eh inte. Jag hällde i lite alvedon i barnet vilket ledde till att hon fick någon slags energikick med mission att stöka ner hela huset ännu mer. Tänk om man fick sätta sig ner och tjuta en stund. Men sitta ner är inte lätt med Gerda, hon kan känna doften av en mor som sätter sig ner genom flera väggar. 
 
När Gerda väl somnat så hade jag en 20-minuters städrunda, det fick räcka. Sen blev det julgodis framför teven!! Ljuvlig stund.
 
Snart ska jag sova inför veckans sista jobbdag. Imorgon kväll ska jag på julfest med jobbet, det blir säkert trevligt! Jag är ju inte alldeles opeppad att komma hemifrån just nu.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0