aj aj mina ben.

"Aj aj mina ben" är ett citat från Sunes Jul om någon undrar. Och jag har faktiskt lite ont i mina ben, kanske för att jag har gått över 40.000 steg sammanlagt dom två senaste dagarna. Det är nästan 3 mil enligt min hälsoapp! 
 
Igår gick jag nämligen långpromenad på förmiddagen med min barnvagnskompis (alltså en mor med barn och vagn), och vi gick en jättemysig promenad och var ute i två timmar. Idag var det strålande fint väder, och eftersom jag hade en lång, ensam lördag framför mig så gick jag samma promenad igen! När man går själv så har man ju mer tid att beundra utsikten liksom. Och så tänkte jag att Gerda skulle sova i vagnen hela rundan och vara tacksam för att vagnen rullade i nästan 2 timmar. Men icke, barnet vaknade halvvägs och somnade inte om. Så ja, efter långpromenaden så blev det även två kortare promenader i eftermiddags och därav alla steg! 
 
Utsikten! 
 
Så nu är jag trött. Jag har även lagat massa mat idag och det är också tröttsamt.  Så nu kollar jag på "Pippi på rymmen" (Åh, känslan) och hoppas att Gerda snart slutar gnälla inne i sovrummet. Jag vill ha en skön kväll! 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0