1 januari.

1 januari har aldrig varit en favoritdag hos mig. Som en lång, seg, lite deppig måndag liksom. Inte direkt fredagskvälls-känsla som många andra verkar ha det här datumet. Jag tycker januari är den tråkigaste månaden på hela året och som vanligt ska jag försöka ha kvar decemberkänslan så länge som möjligt!
I år, idag, har jag dock inte hunnit tänka så mycket på att det är 1 januari. Det har varit en ganska vanlig dag i mammabubblan.
 
Men jag hade en trevlig nyårsafton i år faktiskt! Jag varken jobbade eller satt i en soffa och åt godis hela kvällen.  Jag och min lilla familj var hos min vän Lisa (en av alla Lisor på mitt jobb), hon bor ca 7 minuter bort med sin sambo och en snart 2-årig kille. Så det blev en nyår i bästa småbarns-andan! Inga vita dukar och kristallglas precis, men vi åt oxfilé minsann! Så gott! Barnen var snälla, jag var lite tveksam över hur det skulle gå med Gerda, men hon sov i vagnen en stund och med lite fjäsk höll hon ut över tolvslaget! Från Lisas och Tobbe hus hade vi nästan första parkett över fyrverkerierna neråt stan. Så himla trevlig nyår alltså! 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0