åtta månader.

Ännu en månad har kommit, och ett nytt år till och med! Jag behöver väl inte säga att ett år aldrig gått snabbare, känns som alldeles nyss jag tänkte att "2016, året jag blir mamma!" och nu är det redan ett nytt år, igen. Jaja, det var inte det jag skulle prata om.
 
Jag har inte hummit ta det vanliga månadsbilden pga mörkt väder och ett gnälligt barn efter kl nio på morgonen. Gerda har verkligen blivit 8 månader med besked, eller så har hon bara haft en dålig start. Något är inte som vanligt, jag nästan hoppas att det är tänder som kommer och att den här perioden kommer att gå över snart! Det jobbigaste är att hon den senaste veckan har krånglat med sömnen på dagarna, hon vill helst bara sova när vagnen rullar och brukar vakna precis när vi rullar uppför backen till vårt hus eller några minuter senare. Hon verkar behöva sova minst en timma för att vakna pigg, men jag orkar inte gå hela tiden. Jag har faktiskt lyckats få henne att somna inne två dagar nu, men hon har inte sovit länge då heller. Så just nu är hon en ganska gnällig bebis som är trött mest hela tiden. Men som tur är har hon sovit bra på nätterna iallafall!
 
Hon krånglar även med maten, vill plötsligt inte ha så mycket utan viftar bort skeden med handen. Ibland går det lite bättre om hon får gegga med lite mat samtidigt.
 
Och mer?  Hon sitter inte särskilt still längre på golvet utan försöker komma framåt. Det går sådär, mest hamnar hon på mage och blir lite frustrerad. Hon gillar inte när jag vänder ryggen till eller går iväg, då blir det oftast högludda protester. 
 
Skojigare är ju att hon har lärt sig att dricka själv ur flaskan. Det ser så himla gulligt ut! Och hon verkar gilla vatten, för hon vill dricka ofta. Eller så är hon mest nöjd med sig själv och tycker det är skoj.   
 
 
 
Jag hoppas att just den här perioden går över snart och att hon åtminstone börjar sova bättre på dagarna igen. Då skulle det kännas lite lättare att vara mor!
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0