en bra gnällig dag.

 Idag har jag haft en väldigt bra, gnällig dag! Klockan elva hade jag klipptid och Lotta kom in till stan och var barnvakt under tiden. Hon hade det nästan oförskämt lätt som barnvakt, Gerda sov nämligen ungefär hela tiden. Nästan så det känns lite bittert för mig! Men jag hade väldigt trevligt i frisörstolen. Jag har inte klippt mig sen i somras, så det var absolut på tiden. Dessutom är min frisör i samma ålder som mig och har också ett barn, så vi har massor att prata om! Timmen gick alldeles för snabbt med andra ord.
 
När jag var färdig så var barn och barnvakt försvunna en stund, så då passade jag på att kika igenom klädutbudet i stan. Jag köpte inga kläder, men det gör inget. Jag köpte fler örngott och en fin korg istället. När barn och barnvakt kom tillbaka (barnet vaknade så fort jag nuddat vagnen) så åt vi lunch och innan vi åkte hem till mig köpte vi med oss fika! Såklart. Det var väldigt trevligt, och det är så himla smidigt att gå i stan när man har en extra person med sig!
 
Imorgon åker Lotta tillbaka till Uppsala och det sörjer jag djupt. 
 
 
 
Så varför även en gnällig dag? Jo, Gerda är inte på sitt soligaste humör utan har varit lite svårflörtad. Tänkte att det kan ha med någon 8-månadersfas att göra, men ikväll kändes hon även lite varm, så kanske är det någon tand som kommer kika upp. Let's se. Hon fick iallafall en alvedon för att få sova gott, och hon somnade faktiskt på cirka två minuter. Det är ju skönt som omväxling. Fast det är väl för tidigt att säga, hon kanske snart vaknar igen och är sur resten av kvällen, vem vet?
 
Men tills dess slappar jag! 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0