eh semester.

Igår  var Ms första semesterdag och jag redan orolig för hur vi (jag mest) ska må efter sex veckor hemma. Eller ja, efter nästa vecka börjar hans träningar igen, så då åker han iförsig iväg en del igen. Dock på kvällarna, och då tycker jag han kan vara hemma. Äsch.
 
Jag är helt klart inte van vid att ha en till person hemma om dagarna. På många sätt är det förstås bra, jag har tex åkt iväg själv och gjort ärenden i stan, och det är ju trevligt. Men jo, jag gillar att bestämma själv. Ja faktiskt. Och när M är hemma så blir jag irriterad över hur mycket jag gör själv och hur ofta jag behöver tjata. Och ju mer vi träffas, desto mer tillfällen finns ju att börja bråka. Det är alltid Ms fel och aldrig mitt, så ni vet. 
 
Men jag är en positiv person, och det finns förstås hopp. Igår städade M på nästan eget initiativ medan jag var i stan. Jag bad honom dammsuga men hand tvättade golven också (jag fick nästan simma när jag kom hem, hehe) och han hade plockat och till och med plockat in besticken från diskstället. Jag blev såklart överraskad. Och både glad och lite irriterad över att han kan när han vill. 
 
Vi kommer väl att greja ganska mycket här hemma under semestern. Med saker inne och ute. Vi borde väl hitta på lite roligare saker, men det tar energi att åka iväg man ska få tummer ur. Vi får se hur det blir!
 
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0