nya rutiner och sånt.

Efter mycket om och men och en hel del krångel sover Gerda nu endast en gång om dagen, efter lunch! Det är väldigt skönt, för den senatse veckan har hon sovit över 2 timmar dom flesta dagarna. Sa jag skööööönt? Jag har verkligen njutit av att läsa, sola och dricka kaffe utan babblarna. 
 
Hin brukar somna runt ett, och egentligen borde vi försöka att det blir lite tidigare, för nu tar läggningarna på kvällen längre tid istället. Haha, det är att ge och ta helt klart när det handlar om barn! Jag får försöka att vi äter lunch lite tidigare så vi kan gå ut vid halv ett istället. Och sa jag att hon numera somnar på cirka fem minuter? Och inte typ 30 minuter och ett antal km på grusväg senare?? Eh jag är glad och det är egentligen värt att krångla lite vid kvällsläggningen. . . 
 
Dock går jag ju gärna en promenad på förmiddagen för min egen skull! Men den får bli lite kortare och jag får ha med mig diverse roliga grejer att erbjuda, typ solglasögon. Annars tycker Gerda det är skojigt att få blommor och löv att pilla på. Kanske blir hon en naturdyrkande människa precis som jag? 
 
 
 
 
(Peppar peppar ta i trä på det här inlägget, vill inte ha något nytt sovkrånglande av Gerda)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0