nya vänner.

Jag flyttade hit till Västra Bodarna sent på hösten 2011. Magnus familj bodde alldeles intill och jag lärde mig snart vad dom närmaste grannarna hette. Men jag lärde inte känna några fler och det kändes annorlunda att bo på en plats där jag knappt visste vilka några var. Så många okända ansikten på promenaderna och på tågperrongen. 
 
När jag var 23 tyckte jag inte att det fanns så många naturliga sätt att lära känna folk ( jämnåriga framförallt) och dessutom var jag upptagen med först plugg och sen nytt jobb och på fritiden ville jag mest vila eller åka till Ornunga. Jag tänkte hela tiden att ett samanhang i byn och kanske nya vänner kommer när vi får barn! 
 
Och det stämde! Gerda har inte ens börjat förskola men jag har redan träffat tre nya vänner (med tillhörande barn) som jag tycker mycket om och som jag kommer hålla kontakten med så länge vi bor kvar här. Vännerna heter Madeleine och Elvin, Jennifer och Aston och så Josefine och Pella. Josefine träffade jag vid badplatsen i höstas, Jennifer på babyrytmiken i vintras och nu sist Madeleine på föräldraträff här i VB. Tänk att inom 2 km omkrets har det suttit fler nyblivna mammor som tänkt och undrat samma som jag!  Så knäppt och bra! 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0