tystnaden (?)

 
 
Idag har Gerda och jag haft en lugn dag i värmen. M har åkt neråt i lander över helgen, så vi är själva hemma. Det går bra, jag njuter av tystnaden som blir (så länge Gerda sover) när M inte är hemma. Ja, han är en sån som skapar mycket ljud och ibland tycker jag det är skönt med tystnad. 
 
Som sagt har det varit varmt idag, åtminstone på vår altan. När Gerda hade somnat i vagnen i eftermiddags stannade jag till vid badplatsen, och där blåste faktiskt svala vindar. Så jag doppade mig ganska snabbt, det var acceptabel värme i vattnet men det är skönare när det inte blåser svalt. Hm, nu låter jag som en gammal gnällig pensionär som klagar över blåst! Haha, men jag badade ändå. Efter badet åt lunch på altanen och solade tills klockan närmade sig tre, då tog jag vagnen med en snart-vaken-Gerda och gick till hennes farmor och farfar för fika! Skönt att fördriva en annars lite långsam eftermiddag. 
 
Ikväll har jag ätit hemmagjord pizza, vattnat gräset, och sett sista avsnittet av Skam. Samt googlat korsstygn, har en skojid idé på gång! 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0